פתיחת שנה"ל בירושלים: 149 כיתות חדשות בחינוך החרדי

אבי יעקב 1 Comment on פתיחת שנה"ל בירושלים: 149 כיתות חדשות בחינוך החרדי

פתיחת שנת הלימודים תשע"ח: כמחצית מכיתות החינוך החדשות בעיר ירושלים הם לחרדים • השם הנפוץ ביותר בחינוך החרדי – לבנות הוא שרה ולבנים דוד • ברקת: "גם השנה החינוך הירושלמי ניצב בחזית העשייה וההשקעה העירונית

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם פתיחת שנת הלימודים תשע"ח, נמשכת מגמת הצמיחה בחינוך בירושלים. ערב פתיחת שנת הלימודים תשע"ח מספר התלמידים בירושלים עומד על 260,913 תלמידים בכלל המגזרים.

בחינוך החרדי נוספו השנה 149 כיתות חדשות בשכונות החרדיות וגובשה תכנית להוספת מאות כיתות לימוד חדשות בשנים הקרובות.

בסך הכל יתווספו למצבת הכיתות בעיר 316 כיתות חדשות בכל המגזרים.

ירושלים היא המובילה בארץ במספר בתי הספר הערכיים ע"פ מדד משרד החינוך עם 27 בתי ספר מצטיינים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר אשר חוללו אותם מוסדות חינוך באותם מדדים ובהשוואה להישגי השנה הקודמת.

כ- 84 מיליון ₪ הושקעו השנה בשיפוץ ושדרוג בתי הספר וגני הילדים במערכת החינוך בעיר. במסגרת השיפוצים חודשו כיתות גן, חצרות גנים ובוצעו טיפולים שוטפים ושיפוצי עומק בבתי הספר ברחבי העיר על מנת לחדש ולהתאים אותם לקראת שנת הלימודים הבאה.

סך כל התקציב המושקע בפתיחת שנה"ל תשע"ח עומד על 173 מיליון ש"ח.

פרויקט הצללות- כחלק ממהלך כולל במינהל חינוך בעירית ירושלים לשיפור ולשדרוג מוסדות החינוך בעיר עתידות להיבנות השנה 189 הצללות לגני הילדים ובתי ספר בעלות של 2 מיליון ₪: 69 הצללות בגני ילדים, 20 הצללות במוסדות החינוך המיוחד, 65 בבתי הספר היסודיים ו-35 בבתי הספר העל יסודיים.

במערכת החינוך הציונית (מ"מ וממ"ד) בבירה נרשמת עלייה של למעלה מ- 580 תלמידים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים. אחרי למעלה מעשור של ירידה במספר התלמידים במגזר הציוני, נרשם גידול ביותר מ-12%!

במערכת החינוך במזרח העיר הוסיפה עיריית ירושלים 79 כיתות חדשות והוקמו 4 בתי ספר חדשים, ביניהם בית הספר העל יסודי "אבדאע למוסיקה ואומניות" הראשון מסוגו בארץ במגזר הערבי. בית הספר למוסיקה ואומנויות ייפתח בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים וילמד על פי תכנית הלימודים הישראלית. התלמידים ייגשו לבגרות ויוכלו לבחור באחת מהמגמות: אומנות, תיאטרון ומוסיקה- הכוללת מוסיקה ערבית.

מספר הצהרונים הפועלים בירושלים יעלה מ-700 ל-2,500 כבר בשנת הלימודים הקרובה ותקציב התוכנית עומד על כחצי מיליארד ₪.

השכונה השיאנית- שכונת תלפיות מזרח עומדת על גידול של 23% במספר התלמידים בחמש השנים האחרונות במגזר הציוני ואחריה נמצאת שכונת חומת שמואל עם גידול של 21% במספר התלמידים.

במגזר הציוני בחינוך המיוחד עתידים להיפתח 4 מוסדות חדשים בניהם בי"ס "אמירים", 2 גני תקשורת וגן שפה לילדים בעלי עיכוב התפתחותי, בעלות כוללת של כ-2.1 מיליון ₪.

השמות הנפוצים בירושלים

בירושלים השם הנפוץ ביותר בקרב התלמידים העולים לכיתה א' בחינוך הכללי לבנות הוא נועה ולבנים הוא דניאל.

בחינוך החרדי השם המוביל לבנות הוא שרה ולבנים דוד.

במערכת החינוך הערבי השם המוביל בקרב הבנות הוא חלא ולבנים גם השנה נשמרת הבכורה לשם מוחמד.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת המשמש כמחזיק תיק החינוך מציין "גם השנה החינוך הירושלמי ניצב בחזית העשייה וההשקעה העירונית. אני מאמין שההשקעה בחינוך ילדינו קובעת את עתיד העיר ירושלים ואני שמח לראות את מגמת הצמיחה המתרחבת במוסדות החינוך במגזר הציוני לצד שאר המגזרים בעיר. אנחנו פועלים רבות על מנת לרענן את המערכת באמצעות חדשנות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא ומאמינים כי כל אלו מסייעים לפתח את מערכת החינוך ולהיטיב עם איכות החינוך הניתן לילדים בירושלים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    המתנגד והמדיר חרדים מס 2 אחרי העיר חריש …